Nya Klubbstugan

30:e maj

Hej då, gamla stugan!

Så äntligen transporterades den gamla klubbstugan bort och utsikten förbättrades både till och från den nya stugan.

16:e maj

Nu är klubbstugan färdigmålad.

11:e maj

Idag har stugan blivit rödmålad en andra gång, trots hoten från upprepade regnskurar. Förberedande grundmålning av detaljer blev också gjort. Nu fattas bara vita knutar, tapetsering, matta och inredning innan inflyttning.

4:e maj

Idag, på sjunde dagen skulle man ju enligt en viss bok vila. Men icke, för på schemat stod: Målning av klubbstuga.

Vårt målarproffs Johnny instruerade hur färg skulle strykas på med roller och därefter med pensel, så det var bara att sätta igång. Vi besteg ställningar och stegar, fullt utrustade med vertyg och färg som enligt reklamen inte behöver förbättras på många år. Vädret var helt underbart för dagens aktivitet, även om vi fick en lätt hagelskur vid fikapausen. Braxen som lekte på 1:a maj syntes inte till längre. Skäggdopping och sothönor var de enda som förde liv på vattnet.

På sju dagar har stugan rests, taket är lagt och första utemålningen är klar. Visst återstår en hel del men det värsta är klart. Nu kan det börja regna.

Under dagarna 2-3 maj har både yttertak och isolerat innertak kommit på plats. Tyvärr blev inga bilder tagna då alla hade mycket att göra.

1:a maj

Idag hände det mycket på insidan av klubbstugan. Spånskivor skruvades upp på väggarna och därefter täcktes dessa med gipsskivor. Därmed blir det lättare med montering av inredning på väggarna. Med Peters tydliga instruktioner gick det undan, fast vi var nog mest i vägen för proffset. Men vi fick lära oss en hel del tips och trix som snickare har för sig.

Pelle hade lagat en  jättegod Jansons Frestelse som satt gott i hungriga byggare. Anita skötte markservicen.

I vattnet utanför stugan höll braxen på med lek. Stora fiskar som inte var speciellt skygga för oss. Ett riktigt vårtecken och skådespel.

29:e april

Bygget av nya klubbstugan går i ett rasande tempo. Golv, väggar och tak är på plats.
Vid dagens Klubbträff blev det grillkorv, kaffe med kaka och mycket snack runt bygget.
Vi pratade om vi skulle ha en invigningsfest för stugan. Intresseanmälan kommer här på hemsidan.

Skapad: