Klubbmästerskap

Reglerna för klubbmästerskap (KM) i ERSFK är väldigt enkla.

Endast medlemmar med giltigt medlemskort får delta.

Klasser: herrsenior 19år- , damsenior 19år- , äldre junior 13-18år , yngre junior -12år.

Under tävlingsåret finns tio enskilda tävlingar. Vid samlingen inför varje tävling redogör tävlingsledaren för vilka regler som gäller för dagens tävling. Om inget annat anges gäller bl a följande:
Vid tävling från båt är flytväst obligatoriskt, samt minst en mobiltelefon/båt.
Vid isfiske är isdubbar obligatoriskt.
Ekolod samt GPS är tillåtet att användas vid fiske från båt.
Vid tävling där mete är tillåtet är det också tillåtet att använda mäsk.

I varje enskild tävling utgår prispengar i seniorklasserna till 1:an (150kr), 2:an (100kr), 3:an (75kr) samt en inteckning i ett vandringspris. I damklassen och juniorklasserna tilldelas segrarna pokal. Alla priser delas ut vid nästkommande årsmöte.

De sju främst placerade herrseniorerna i varje individuell tävling får dessutom poäng i fallande skala från 7-1. I damklassen och juniorklasserna räknas poäng från 3-1.
Vid årets slut räknas poängen samman från de sju bästa tävlingsresultaten och den som samlat ihop flest poäng, blir klubbmästare i respektive klass.

Tävlingsledare   Mats Esbjörnsson 0702465046
Sölve Eriksson 0706622817