2020 års Klubbmästare

Som vanligt när man har många duktiga sportfiskare i klubben, är det inte ovanligt med en rafflande final. Detta år var vädret betydligt bättre än fjolåret. Åtta deltagare intog hamnen med förhoppning till antingen Flatfiskepokalen eller varför inte klubbmästartiteln.

Toppstriden i årets klubbmästerskap leddes av Ulf med knapp marginal till Johnny, inför den avslutande Flatfisketävling i Ålabodarna.
Med alla kombattanter fiskandes på godkänt Corona-avstånd genomfördes finalen i behagligt höstväder.
Tyvärr var inte fisken huggvillig och endast tre godkända fiskar kunde redovisas.

Både Ulf och Johnny lyckades fånga varsin flundra och då avgjordes tävlingen av störst fisk, vilket Johnny lyckades med och tog därmed hem Flatfiskepokalen.

Nu stod dessa herrar på samma slutpoäng i klubbmästerskapet och tävlingsledaren fick sätta sig och summera antalet vinster under året för dem.

Med envishet, kämpaglöd och en gnutta tur går årets Klubbmästartitel till: Johnny Andersson

Ett stort GRATTIS!

På pallen för klubbmästerskapet:

1:a  Johnny Andersson  33 poäng
2:a  Ulf Svensson      33 poäng