2021 års klubbmästare

Sista deltävlingen för Klubbmästerskapet avgjordes i Ålabodarna, som har varit tradition de senaste åren.
Vädergudarna bjöd på ordentlig västlig pålandsvind som ställde till det för de sex deltagare som dök upp denna dag.

Inför tävlingen hade Ulf en delad ledning med Leif, med vars 28 poäng.
Tätt efter på 26 poäng låg Lars och därefter Mats på 22. Vinst ger sju poäng, så dessa fyra hade alla chans på pokalen.
Eftersom Leif inte deltog i dagens tävling, var det öppet spår för de tre andra att “bara” håva in segern.

Vinden tilltog för varje timme och vattnet blev grumligt. I vinden var det svårt att känna när fisken nafsade.
Ulf fiskade ihärdigt och fick napp, men tyvärr var det öringar.

Förra årets Klubbmästare och även Flatfiskemästare hade trion troligen inte räknat med, men här visade Johnny vart skåpet skulle stå och hur man fiskar. En godkänd plattfisk räckte för att ta förstaplatsen i dagens deltävling och vinna Flatfiskepokalen för andra året i rad. Snacka om att slå ifrån underläge.

Övriga deltagare lyckades inte få någon godkänd fisk och därmed lyckades den frånvarande Leif Cederberg vinna hela Klubbmästerskapet, tack vare flest förstaplatser. Han har under året ställt upp i fyra tävlingar och vunnit dessa. Så detta var en vinst i kavaj.

Detta är andra året i rad som Klubbmästerskapet avgörs i sista deltävlingen.

På klubbmästerskapets prispall:

1:a Leif Cederberg    28 poäng (flest förstaplatser)
2:a Ulf Svensson      28 poäng
3:a Lars Nilsson      26 poäng