Binda flugor -2

I tisdags hade vi en “pysselkväll”, då vi satt och band lite flugor, drack kaffe och pratade om allt möjligt.
Deltagarna var allt från nybörjare till nästintill proffs. Det bands torrflugor, streamers, gäddflugor och hitte-på-flugor med fotbollstema(!). Undrar om det säger något om lagen, när fisken hugger på MFF eller AIK.

Träffen avslutades när vi kände oss färdiga. Precis så som en bra träff skall vara. Så vi kör en ny träff nästkommande tisdag. Dagen till ära, binds det då kanske kanonfina flugor i blågult, med namn som “Kalle Dussin”. Vi får väl se.

På tisdag 30 november vid 17-tiden och framåt, har vi ett nytt drop-in i klubbstugan för klubbmedlemmar som är intresserade av att binda flugor. Länk till evenemanget
Det blir den sista träffen för detta år.
Planerna är att ha träffar nästa år, där vi binder flugor, tackel till spätta, tackel till mete eller annat trevligt.

Skapad: