Midsommargösen 2019

Redan vid sju-tiden på morgonen när de första deltagarna anlände till klubbstugan för att vara först att sjösätta, insåg de att andra morgonpigga sportfiskare redan sjösatt. Frågan var då hur alla skulle få plats?
En timme senare hade alla tävlingsdeltagare kommit, plus ytterligare andra medlemmar utom tävlan. Visst blev det trångt, men det fungerade.

Ett stort tack till alla bilägare som kopplade ifrån sina släp och parkerade med tanke på andra.

Midsommargösen 2019

I strålande solsken, vindstilla och spegelblank Ringsjö, gav sig så 18 förväntansfulla deltagare ut för att ta sig an Midsommargösen.
En del körde med wobblers och andra använde jiggar.
På ekoloden kunde jigganvändarna man se fisk som steg, betraktade misstänksamt jiggen och försvann. Fisk fanns men ingen som ville hugga. En del fiskar blev fångade men släpptes, eftersom de inte höll måttet.

Tävlingen varade till 13:00 och den avslutades med grillning och prisutdelning. Slutresultatet för de 18 deltagarna blev sex fångade gösar med mått över 45 cm.

Skapad: