Ny Norgeresa till Å

För femte året i rad är det nu dags för en ny Norgeresa för ett gäng klubbmedlemmar.
Denna gången beger vi oss till Å, längst ner på Lofoten. (Länk till karta)
Under mer än ett år har vi gått och längtat efter att komma iväg igen på ny Norgeresa. Under de senaste fem åren har både släkt och vänner blivit lite trötta på vår besatthet av dessa resor till vårt broderland. Men av artighet har de inte sagt så mycket när vi jämt glider in på samma ämne. De har nog i sitt stilla sinne tänkt. “Nej, inte nu igen…”
Därför vill vi här och nu be så mycket om ursäkt att vi ibland drömmer oss bort, associerar allt fiske med vad man kan fånga i Norge och stundtals har en frånvarande blick med tankarna ca. 135 mil norrut. Hade ni följt med på vår resa så hade ni förstått varför. Bättre än så kan vi inte förklara vårt beteende.

Det är första året som NSA (!) arrangerar en resa dit. NSA i detta fall är inte en berömd säkerhetsorganisation, utan Nordic Sea Angling
Denna gång tänkte vi underlätta vistelsen genom att inkludera helpension. Vi sparar värdefulla timmar på att få maten serverad efter många timmar till havs, då man är ganska mör och trött.

Förhoppningsvis kommer kontakten med Internet att fungera bättre än förra året och då skall vi försöka publicera en del bilder och lite text om livet i Finnskogarna…, förlåt, Norge.
Följ oss på hemsidan under Galleri / Blogg

Bert, Jan, Johnny, Lasse, Dan samt Micke, Jörgen och Torgny