Om oss

ERSFK är en ideell förening som har funnits sedan början av 1960-talet. Vi arrenderar vatten i Ringsjön samt två sträckor i Rönneå i höjd med Billinge. Som medlem har man möjlighet att låna någon av klubbens båtar som ligger vid vår brygga i Ringsjön. Man kan även hyra båtplats vid bryggan och använda rampen.

Klubben anordnar ett 10-tal tävlingar (klubbmästerskap) över året, då fiskar vi bl a från Vens kust, metar i Rönne å eller pimplar på Ringsjön. Vi arrangerar även andra fisketräffar och aktiviteter som på något sätt har med fiske att göra.

Vi har träffar i klubbstugan i Gamla Boo där du som medlem alltid är välkommen. Träffarna är oftast sista tisdagen i varje månad kl 19 under vår, sommar och höst, se kalendern för exakta datum.

Klubbens Bankgironummer är 5122-0796.

Hitta till oss

Önskar du bli medlem, kontakta Mats Hjerthén