Rampinfo

Det är roligt att intresset för vår fina sjösättningsramp blir allt större, men det är samtidigt problematiskt eftersom det blir trångt på tomten. För att medlemmar i ERSFK ska kunna ha en tillfredsställande tillgång till rampen har styrelsen 2018-03-15 beslutat att sluta sälja rampkort tills vidare. Styrelsen beslutade att begränsningen av rampkort är 200 st.

När det finns tillgängliga rampkort, kommer det att anslås på hemsidan. Inget kösystem kommer finnas.

OBSERVERA: Först när tillgängliga platser finns och räknaren inte visar 0 (noll), kan ni kontakta Mats Hjerthén skriftligen genom att fylla i formuläret på följande länk: KLICKA HÄR

Uppdatering 2024-01-31
Tilldelningen av nya rampkort för 2024 är avslutad. Eventuellt kommer det att släppas fler framöver. Håll utkik här på hemsidan.

Uppdatering 2023-02-01
Tilldelningen av nya rampkort för 2023 är avslutad. Eventuellt kommer det att släppas fler framöver. Håll utkik här på hemsidan.

Uppdatering 2022-02-08
Tilldelningen av nya rampkort för 2022 är nu färdig. Eventuellt kommer det att släppas fler i månadsskiftet januari/februari 2023. Håll utkik här på hemsidan då.

Uppdatering 2022-01-31
ERSFK’s styrelse har nu tagit beslut att för 2022 släppa 10 st nya rampkort.

Först till kvarn för de som fyller i formuläret kommer att få kort, vänta inte med att göra det då texten försvinner från hemsidan så fort som de 10 korten är slut. Blir det en rush på inkomna meddelanden kommer vi inte hinna ta bort texten från hemsidan innan korten är slut, det är därför ingen garanti att få ett kort bara för man hinner läsa texten och skicka meddelandet.

Korten kommer erbjudas till de 10 första meddelandena.

Uppdatering 2021-10-21
Ny information om rampen kommer i början av nästa år (2022), omkring jan-feb.

Uppdatering 2021-02-03
Snart börjar fiskesäsongen på allvar och trycket ökar på klubbens  brygga, ramp och inte minst området där alla skall parkera sina bilar och släp.
Förra årets problem på området vill vi inte uppleva igen, då en del inte tog ansvar och hänsyn till gällande regler.

Med pågående pandemi lär inte trycket minska framöver, då intresset för sportfiske ökar.
Därför kommer vi avvakta till halvårsskiftet och utvärdera om att släppa några rampkort. Vi hoppas att alla har förståelse för detta.

Uppdatering 2020-03-15
Trots tidigare påpekande har parkering av bilar och trailers på klubbens område inte respekterats. Det går ut över de medlemmar som kommer efter och inte får plats med sina ekipage. Visar det sig att någon vid upprepade tillfällen parkerar på felaktigt sätt, kan vederbörande bli av med rampkortet.

Resultatet blir nu tyvärr att klubben inte kan tillhandahålla några nya rampkort under detta år, förrän vi ser att parkeringarna fungerar på rätt sätt.