KM2015 avgjord med spänning

Det blev en spännande slutstrid i år också för Klubbmästerskapet 2015.
I år hölls finalen i Ålabodarna med utgångsplacering att Lasse N. var i ledningen, med Mats E. på en andraplats och med chans att passera. Dock var Mats då tvungen att vinna dagens tävling och Lasse skulle vara poänglös.

Vädret såg ut att vara allt annat än bra med stark västlig vind, uppsprickande molntäcke och 10 grader. Ute på långa piren slog vågorna in, så en del valde att fiska på södra piren där man kunde stå torrt. De saltstänkta gossarna på yttre piren fick till att börja med enstaka fisk men under sista timmen blev det riktigt fiskerace. Det var förhållandevis stor fisk som kom upp och när det bara var 15 minuter kvar lyckades Lasse fånga en fisk mer än de andra. Därmed drog han ifrån i slutställningen och kunde koras, inte bara som dagens segrare utan även Klubbmästare 2015.
Hip-hip Hurra, Hurra!
På andra plats kom Mats E. och på tredje plats kom Johnny A. , som med en ynka poäng gick om Jan B.

,