Vinterfisket i vår landsända

Medan man har tjocka isar och riktigt kallt norröver drabbas vinterfisket i sydligaste Sverige åter igen av en mild, regnig och stormig vinter. Det är bara att hålla tummarna att det ska gå att arrangera några pimpeltävlingar i år. Just nu ser det mörkt ut.

Här är en kort översikt av läget vad det gäller de tävlingar som distriktet är delaktigt i.

DM i pimpel

Avsikten är att hålla årets DM i pimpel söndagen den 22:e februari om isarna tillåter det.

I år är det FK Klykan som arrangerar. Alla intresserade ombeds hålla sig uppdaterade om det blir något DM och vilken sjö det i så fall blir via Klykans hemsida:

Sydträffen är inställd

Den årliga pimpeltävlingen mellan Skåne, Kronoberg och Blekinge skulle i år ha arrangerats av Kronobergsdistriktet och var planerad att gå den 14:e februari.

På grund av issituationen har Kronobergsdistriktet beslutat att ställa in tävlingen.

Öppet SM i pimpel 2015

Eftersom så många distrikt inte kunde genomföra sina DM-tävlingar förra året blir årets SM en öppen tävling, som det är fritt fram för alla medlemmar att anmäla sig till. Tävlingen hålls den 11-12:e april i Norsjö, se information i inbjudningen som du hittar på vår hemsida www.sportfiskarnaskane.se

Alla anmälningar skall gå genom distriktet. Anmäl dig till distriktet senast den 1:e mars. Startavgiften sätts in på plusgirokonto 4490875-4 (Sportfiskarnas tävlingssektion). Ange namn, klubb, klass, telefonnummer och medlemsnummer i Sportfiskarna.

Ulf Sandén

Distriktstävlingsledare